PLATFORMA VIZE 0

Edukační kampaň Nenechte se rozladit - ŘITIČI - proti agresivitě za volantem

Pomohli jsme lidem nenechat se rozladit při setkání s agresivním Řitičem
Award won Award won Award won Award won Award won
kreativní výzkum panelový výzkum CSR mediální kampaň rádio spoty animace ilustrace vizuální identita hraná videa e-learningová hra web sociální sítěkreativní výzkum panelový výzkum CSR mediální kampaň rádio spoty animace ilustrace vizuální identita hraná videa e-learningová hra web sociální sítě
kreativní výzkum panelový výzkum CSR mediální kampaň rádio spoty animace ilustrace vizuální identita hraná videa e-learningová hra web sociální sítěkreativní výzkum panelový výzkum CSR mediální kampaň rádio spoty animace ilustrace vizuální identita hraná videa e-learningová hra web sociální sítě

Problém

Při jízdě se v provozu setkáváme s různými typy řidičů. Někteří nedbají předpisů, jiní jsou dokonce agresivní a dokážou ostatní řidiče dost rozhodit. Z psychologického hlediska je pro bezpečnost provozu důležité nenechat se během jízdy rozladit, jinak hrozí další šíření agrese nebo nehoda. Jak tedy předcházet agresivitě a nehodám?

řešení

Víme, že pojmenovaný a pochopený problém je poloviční problém. Chceme tedy nejdříve veřejnost naučit agresivní řidiče rozpoznat, pojmenovat a naučit je, jak se s nimi v provozu vypořádat. 


Lidé označují nebezpečné účastníky provozu různými názvy. Rozhodli jsme se tedy, že veřejnost zapojíme do komunikace hned na začátku a vytvoříme kreativní výzkum, díky kterému se dozvíme, jaké typy řidičů všem nejvíce leží v žaludku.


Výběr „nejoblíbenějších“ archetypů následně představíme veřejnosti a vysvětlíme, jak je rozpoznat a jak se při setkání s nimi nenechat rozladit.


Jako cílovou skupinou jsme si zvolili primárně muže řidiče a ženy 35–45 let. Protože spousta lidí v tomto věku má již děti, spoléhali jsme na formu ztvárnění chytlavých a trochu nekorektních textů, které děti zaslechnou v rádiu, rádi je budou následně opakovat rodičům, a tak připomínat přímo v autě. 

Realizace

Úvodní fází byl panelový výzkum pro definici prvních archetypů – Lepiče, Myškaře a Vybržďovače, které jsme následně ztvárnili formou výrazných animovaných, trochu roztomilých, ale trochu děsivých příšerek, které zrcadlí své vlastnosti.


Obludkám jsme dali zastřešující název Řitiči – od slovesa řítit se, ale každý ať si přebere po svém :). 


Abychom manifestovali, že chování Řitičů opravdu není v pořádku, přenesli jsme absurdní situace vybržďování nebo lepení se na ostatní na chodník. 


Celou komunikaci jsme odváděli na web, kde měli návštěvníci možnost navrhnout další archetypy řidičů, ze kterých jsme vybrali tři nové postavy pro druhou fázi kampaně – Závodníka, Šneka a Levoproudaře. I děti dostaly příležitost pomocí kreseb navrhnout své „favority“. 

Druhou vlnu Řitičů jsme představili přímo pomocí dashcam záběrů z reálného provozu od partnera Liberecká Perla. V průběhu jsme kromě jejich představení vysvětlovali také charakteristické vlastnosti, motivaci a to, jak se při setkání s nimi zachovat. Nejdůležitější je se nenechat rozladit! Ukázněným řidičům pomáhá humor. Proto jsme volili cestu karikatur nebo veselých říkanek, které si mohou vybavit. Archetyp řitiče zároveň odkazoval na jeho chování, které nemusí být vždy umyslné. 


Říkanky, které si oblíbili i ti nejmenší, jsme vysílali v rádiu i v rámci sponzorované kampaně. Hlas kampani propůjčil Petr Čtvrtníček. 

S awareness kampaní nám pomohlo i několik vstupů na Evropě 2, kdy měli například posluchači Ranní show s Leošem Marešem možnost soutěžit o hodnotné ceny. S kampaní bylo možné se setkat i na čerpacích stanicích OMV a na pobočkách pojišťovny Kooperativa. Zároveň na svém IG profilu nasdílela zkušenosti s Řitiči i influencerka a cestovatelka Cestuj_s_Veru nebo hudební kapela Čechomor. S Čechomorem jsme volně navázali na spolupráci v kampani Nalaďte se s námi na cestu, která vybízí ke správnému mentálnímu i technickému naladění ještě před nasednutím do vozu. Case study ke zhlédnutí zde.


Ve třetí fázi kampaně jsme vytvořili e-learningovou kvízovou hru, kde si hráč nejdříve vyzkoušel, zda se na základě dashcam záběrů dokáže rozhodnout, jak správně v dané situaci reagovat, a následně si své vědomosti ověřil v soutěžním kvízu. E-learning byl doplněn o video reakce dopravního experta a dopravních psychologů, kteří vysvětlili, jak na jednotlivé typy Řitičů reagovat. Zároveň mohli návštěvníci na webu hlasovat pro nejhoršího Řitiče.

 

Výsledek

Kampaň jsme uzavřeli dalším panelovým výzkumem, kde jsme ověřili, že si lidé díky naší komunikaci začali více uvědomovat, že není potřeba se v krizové situaci nechat rozladit. 


Kampaní jsme oslovili téměř 8 mil. uživatelů, každého cca 14x

Skrze webový formulář nám návštěvníci zaregistrovali 543 Řitičů.

E-learningovou hru dohrálo do konce 1646 hráčů (43,8 % z těch, kteří ji spustili - hrací doba cca 10-15 min.) 


Díky tiskové konferenci byla kampaň zmíněna i v událostech na ČT1.

 

Web Výzkum Strategie Vizuál Social Video PPC Brand

Chcete vidět víc?

Mrkněte se na to, jak jsme řešili naše další projekty.

Ostatní projekty

Kontakt Buďte s námi v kontaktu

Agentura GEN

Náměstí Winstona Churchilla 1938/4, 130 67 Praha 3-Žižkov

+420 777 033 438

zdenek@agenturagen.cz

Kontaktujte nás

Přání, pochvala, nové zadání? Nebo se nás jen chcete na něco zeptat? Využijte prosím formulář níže. 

Vaše zpráva byla odeslána, děkujeme.